Son Yazılar

Tüketicilere ‘sosyal medya pazarı’ uyarısı

Ağaoğlu, AA muhabirine, “Facebook”, “İnstagram” ve “Twitter” üzere toplumsal medya platformları üzerinden yapılan alışverişlerde dikkat edilmesi gereken konulara ait değerlendirmelerde bulundu.

Tüketicilerin, mağdur olmaması için haklarını bilmesi, satış yapan firmaya da dikkat etmesi gerektiğini vurgulayan Ağaoğlu, şunları kaydetti:

“Sosyal medya üzerinden fotoğraflar yayınlanıyor. Bu fotoğraflara aldanan, fiyatı düşük bulan tüketiciler kâfi incelemeyi yapmadan sipariş veriyor. Ancak kargonun verdiği paketi de görünce hayal kırıklığı yaşıyorlar. Toplumsal medya üzerinden yapılan alışverişlerde son devirde tüketici mağduriyeti arttı. Meğer tüketici kanunu uzaktan satışlarda tüketiciyi esirgeyici değerli düzenlemeler içeriyor. Toplumsal medyadan satış yapacak firmanın ilanının yayınlandığı mecrada ticaret sicil numarasının bulunması gerekiyor. Bunun yanında sabit telefon, açık adres, uzaklıklı satış kontratı ve cayma bildirimi konusunda da bilgilerin yer alması gerekiyor.”

“KART BİLGİLERİNİ SAKLIYORLAR”

Mağdur olan tüketicinin muhatap bulamadığı için tüketici hakem heyetlerinde olumlu sonuç alamadığını ve olayın adliye taşındığını aktaran Ağaoğlu, “Bu sitelerden kredi kartı ile alışveriş yapıldığından bu kartların bilgileri depolanıp daha sonra tüketicinin isteği dışında harcamalar yapılabiliyor. Dikkatli olunmalı.” diye konuştu.

KARGO YERİNE PLASTİK SU ŞİŞESİ

Tüketiciyi Muhafaza Derneği (TÜKODER) İzmir Şube Lideri Cevdet Uçan ise toplumsal medya üzerinden yapılan satışlarda firma gerçekliğinin sorgulanması gerektiğini vurgulayarak, şöyle devam etti: “Son aylarda bu yüzden hakem heyetlerinden tüketicinin aleyhine kararlar çıkmakta. Örneğin, bir tüketici, toplumsal medya üzerinden cep telefonu siparişi veriyor. Kargosunu alınca içinden telefon yerine plastik su şişesi çıktığını görüyor. Orada tutanak tutturuyor. Bize ulaşıyor. Biz de satıcının kaydı olmadığı için tüketicimizi savcılığa gönderdik. Sonucu bekliyoruz.”

Uçan, tüketicilerin bu mağduriyetlerinde eğitim düzeylerinin değil tüketici şuurlarının yüksek olması gerektiğini belirtti.

Birtakım tüketicilerin mağduriyetlerinin küçük sayılar olduğundan ötürü müracaatta bulunmadığını lisana getiren Uçan, tüketicilere 1 lira bile olsa haklı yararlarının peşinin bırakmaması gerektiğini tabir etti.

AA

Yazar : admin

Check Also

Ulaşımda Almanya modeli örnek alınsın

Akaryakıta günaşırı artırım gelirken Türkiye'nin de Almanya üzere toplu taşımayı teşvik eden ucuz abonman uygulamasına geçmesi daveti yapıldı ...

Van escort Diyarbakır escort İskenderun escort Escort Sitesi Bostancı escort Bostancı escort bayan Dudullu escort Bayan Dudullu escort Göztepe escort bayan Ataşehir escort Maltepe escort Göztepe escort Lezbiyen escort