Son Yazılar

Tofaş vardiya sayısını 3’ten 2’ye çekiyor

Türkiye’nin 4.büyük sanayi kuruluşu olan Tofaş Araba Fabrikası gerek iç pazardaki daralma, gerekse ihracat planlarındaki değişiklikten ötürü vardiya sayısını 3’ten 2’ye düşürüyor. Yıllık 450 bin araba üretim kapasitesi bulunan fabrika daha evvel 9 bin olan çalışan sayısını 7 bin olarak güncelledi. Tofaş Araba Fabrikası’nın 2019 yılında emeklilik, askerlik yahut öteki sebeplerle ayrılanların yerine emekçi alımının yapılmadığı öğrenildi.

Çeşitli sebeplerle ayrılan tüm çalışanlara ise hakları ödenirken, üretim sayısında düşüş olmayacak halde üretim proseslerinin planlandığı belirtildi.

ÇALIŞMA SİSTEMİ 2 VARDİYAYA İNDİ

TOFAŞ’tan alınan bilgiye nazaran, Nisan ayı sonundan itibaren çalışma sisteminin 2 vardiya tertibine nazaran yine organize edildiği söz edilerek, “Şirketimiz gerek iç pazar dinamikleri, gerekse de ihracat planlarımızın bir gereği olarak üretim süreçlerinde yeni bir periyoda girmektedir. Üretimimizi hızlandırmak ve operasyonel süreçlerimizi daha verimli yönetebilmek maksadıyla Nisan ayı sonundan itibaren çalışma sistemimizi 2 vardiya sisteminde yine organize etme kararı almış bulunmaktayız. Tüm kademeleri titizlikle yürütülen bu süreç sonunda da her vakit olduğu üzere ülke iktisadına ve dış ticaret istikrarına olan katkımızı artırma gayesiyle var gücümüzle çalışmayı sürdüreceğiz” denildi.

‘BİZ DE TANZİM YAPIYORUZ’

Öte yandan TOFAŞ Ceo’su Cengiz Eroldu da yaptığı açıklamada, iç piyasada 2017’de 900 bin olan otomotiv satışının, 2018’de 600 bin olarak kayda geçtiğini, 2019 yılında 360-420 bin bandında beklendiğini kaydederek, “Türkiye’de 1995 yılından beri yeni otomotiv yatırımı yapılmadı. Tahlil, iç pazarın büyütülüp niteliğinin arttırılmasından geçiyor. Daha nitelikli bir iç pazara sahip olmamız gerekir. Zenginleşmemiz gerekir ki, daha güzel eser istesin müşteri. Birinci 3 ayı 15-20 yıl sonra pazar başkan kapadık. Niçin kapadık? Zira 65 bin liraya otomobil satıyoruz. Biz de tanzim yapıyoruz. Otomobil yok. Onun bir üstü 100 bin artı. 10 bin dolar ulusal gelir var. Müşterinin büyük kısmı daha ulaşılabilir araç istiyor. Hasebiyle iç pazarı zenginleştirmemiz gerekir ki ihracatta da nitelik artışı sağlayalım. Türkiye’de cazip teşvik var deniyor. O vakit neden 1995’ten beri gelen firma yok. İş pazarın büyütülmesidir. Pazar bir milyon yerine, 2 milyon olsaydı gelirlerdi. Herkes pazarın peşinde. Pazar ne kadar büyükse herkes oraya gitmek istiyor. Pazarı büyütmezsek olmaz.” demişti.

İHA

Tofaş hakkında
Tofaş, yılda 450 bin araçlık üretim kapasitesi ve 7 bin çalışanı ile Türkiye’nin dördüncü büyük sanayi kuruluşu unvanını elinde bulunduruyor. Genel merkezi İstanbul’da olan, 350 bin metrekaresi kapalı, yaklaşık 1 milyon metrekare alan üzerinde konseyi Bursa Fabrikası’nda da üretim yapan Tofaş, yatırımlarını sürdürerek rekabet gücünü arttırıyor. Fiat Chrysler Automobiles’ın (FCA) kıymetli stratejik üretim merkezinden biri olan Tofaş, tıpkı vakitte kümenin Avrupa’daki en büyük Ar-Ge merkezlerinden biri pozisyonunda. Tofaş, Bursa Fabrikası’nda, Egea sedan, hatchback ve station wagon modellerinin üretimini yapıyor. Dünyanın farklı kıtalarında farklı marka ve model isimleri ile pazara sunulan Egea, Fiat Tipo ve Dodge Neon markaları ile satılıyor. Tofaş, Yeni Dobl projesi kapsamında Fiat, Fiat Professional ve RAM markalarına, Fiat ve Fiat Professional markalarına ise Fiorino üretimi yapıyor. Şirket birebir vakitte iç pazarda altı markanın (Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, Maserati, Ferrari) temsilciliğini yürütüyor.

Yazar : admin

Check Also

Gelirimiz artmadan otomotiv satışları artmaz

Hayat pahalılığı karşısında alım gücünün düşmesiyle vatandaşların araçlara ulaşımı epeyce zorlaştı. Avrupa'nın önde gelen otomotiv ...

Van escort Diyarbakır escort İskenderun escort Escort Sitesi Bostancı escort Bostancı escort bayan Dudullu escort Bayan Dudullu escort Göztepe escort bayan Ataşehir escort Maltepe escort Göztepe escort Lezbiyen escort