Son Yazılar

Sürat limiti olmayan Almanya yolları ve Mercedes-AMG otomobili!

Frankfurt’ta gerçekleştirilen GLC lansmanında daha çok satılması hedeflenen dizel ve akaryakıtlı motorlu modellerin yanında AMG versiyonlu modellerde vardı. Hem coupe hem de standart SUV gövde de sunulan AMG versiyonlarının(coupe ve SUV) dizaynları hariç teknik ayrıntılarının bir birden fazla birbirinde misal. Fakat iş arabanın kalbine yani motoruna gelince büsbütün değişiyor.

Yeni GLC-AMG 63 4Matic S, markanın AMG mühendisleri tarafından geliştirilmiş, neredeyse spor araba kadar yüksek güce sahip olan bir motora sahip. Bu teknik değişim yalnızca motorla da sonlu değil. Arabanın süspansiyonları, şanzımanı, aerodinamiği de bu motora ve teknolojiye uygun olarak karakterize edilmiş.

GLC’nin 63 AMG 4Matic S versiyonunda 4 litrelik V8 ünite yer alıyor. Bi-Turbo beslemeli olan bu motor 510 beygir güç ve 700 Nm tork üretiyor. Standart versiyon ise 476 beygir güç ve 650 Nm tork bedellerine sahip. Arabanın aktarma misyonunu ise 9 ileri AMG SPEEDSHIFT MCT 9 ileri şanzıman yerine getiriyor. Araba 0’dan 100 km/s sürate 4 saniyenin altında ulaşabiliyor.

AMG mühendisleri tarafından güncellenen 4Matic+ diferansiyel değişken tork dağılımını dört tekere birden daima olarak ayarlıyor.

Frankfurt’ta bulunduğum test sürüşü müddetince hem GLC-AMG 63 4Matic s Coupe hem de standart SUV versiyonunu kullanma fırsatı buldum. Şoförlere sunulan rotalar içerisinde sürat limitinin olmadığı Alman otoyolları da vardı. Bu otoyolların haricinde ormanların ortasından geçen kompleks virajların olduğu yollar da vardı.

AMG versiyonlu GLC’nin motorunu çalıştırdığınız anda enfes V8’in çılgın başlangıç sesi size merhaba diyor.

Bedeninizi tam manasıyla saran spor koltuklar hem hafif hem rahat hem de şık. Bu koltukların üzerindeki sarı ayrıntılarda epey kışkırtıcı.

Aracın iç yerinde en çok dikkat çeken ögelerden biri külliyen dijital olan gösterge paneli. Bu ekranı sürüş karakterinize nazaran farklılaştırabiliyorsunuz.

Alkantara kaplı direksiyon simidi standart versiyona nazaran sürüş modlarını değiştirebileceğiniz, egzoz ve motor ayarlarını yapabileceğiniz düğmelere sahip.

Slippery, Individual, Comfort, Sport, Sport + ve RACE sürüş modlarına sahip. RACE modu yalnızca S versiyonlarda kullanıcısına sunuluyor.

GLC-AMG’nin içinde bir öteki dikkat çeken öge ise karbon fiber desenli iç trimler.

Arabayla sürüşe başladığınız anda birinci yapmak istediğiniz şey egzoz valflerini açıp bilhassa motor freni konumunda egzozlardan gelen gürültüleri duymak oluyor. Zira Mercedes-AMG’nin motoru o kadar hoş bir sese sahip ki bu istekten kendinizi alamıyorsunuz.

Sürat limiti olmayan otoyollara ulaşmadan evvel orman yollarından geçen rota boyunca arabanın 4Matic sisteminin ne kadar istikrarlı biçimde torku dört tekerleğe birden dağıttığını hissetme fırsatı buldum. Bilhassa viraj çıkışlarında size sunduğu yol tutuş, aracı hızlandırmak için daima daha fazla gaza basmanıza sebep oluyor. Bu yüzden daima olarak temponuzun yükselmesi olağan.

Her sürüş moduna nazaran değişen süspansiyonlar RACE modunda olabildiğince sert bir düzeye ulaşıyor.

Sürat limiti olmayan otoyola ulaştığımda ise asıl cümbüş burada başlıyor. Arabanın azamî suratı 280 km/s olarak belirtilmiş ve bense 270 km/s sürate kadar aracı çıkarabildim. Fakat otoyolun yoğunluğu ve daima olarak birilerini denetim etmeniz bu işi biraz baltalıyor.

Çok keyifli bir sürüşe ve güçlü bir motora sahip olsa da yerden yüksek yapıda ve bu kadar güçlü olan arabalar beni her vakit korkutmuştur. Her ne kadar bir SUV modeli kadar yüksek olmasa da bir spor araba kadar da alçak değil…

Rotanın sonu olarak ulaştığım off-road parkuruna kadar GLC-AMG 63 4Matic S versiyonlu bir arabası neden alacağımı kendi kendime sordum. 510 beygir gücünde bir SUV, hem pistte hem yollarda hem de off-road parkurunda her türlü soruya karşılık verecek nitelikte. Lakin Türkiye’ye siparişle gelecek olan bu arabanın fiyatı yaklaşık 1.2 milyon düzeylerinde olacak.

Yazar : admin

Check Also

Gelirimiz artmadan otomotiv satışları artmaz

Hayat pahalılığı karşısında alım gücünün düşmesiyle vatandaşların araçlara ulaşımı epeyce zorlaştı. Avrupa'nın önde gelen otomotiv ...

Van escort Diyarbakır escort İskenderun escort Escort Sitesi Bostancı escort Bostancı escort bayan Dudullu escort Bayan Dudullu escort Göztepe escort bayan Ataşehir escort Maltepe escort Göztepe escort Lezbiyen escort