Son Yazılar

Ramazan bayramı tatili büyüklüğü 10 milyar TL’yi aştı

Bağlıkaya, Ramazan Bayramı tatilinin turizm açısından nasıl geçtiğine ait AA muhabirine yaptığı açıklamada, Ramazan Bayramı’ndan öncesindeki beklentilerinin üzerinde bir turizm hareketliliğinin yaşandığını belirtti.

İç turizm açısından döneme başlarken hoş bir hareketliliğin görüldüğünü söz eden Bağlıkaya, şunları kaydetti:

“Bayram öncesinde 10 milyar TL’lik ekonomik büyüklük öngörmüştük, bunun aşıldığını görüyoruz. İç turizm açısından son derece umut verici, hoş bir dönem başladı. Bu sayı bir rekor. Bundan evvelki periyotlara bakıldığı vakit en yüksek seyahat oranı da bu bayramda gerçekleşti.

Tatilin evvelden açıklanmasının çok olumlu tesiri oldu. Bundan sonraki bayramlarda da şayet tatil birleştirilmesi kelam hususuysa yeteri kadar evvelce birleştirilmesinin iç turizm hareketine olumlu yansıyacağını düşünüyoruz. Talebimiz bu tarafta.”

TÜRKİYE 2019’DA REKOR BİR YIL YAŞAYACAK

Bağlıkaya, iç turizm olarak bakıldığında en çok Ege Bölgesi ve Antalya olduğunu vurgulayarak, kelam konusu destinasyonlarda otel doluluklarının epey yüksek olduğunu söyledi.

İstanbul’un da bayram periyodunda kıymetli turist girdisi sağladığını ve otellerin kıymetli bir kısmının yüksek doluluklar yaşadığını aktaran Bağlıkaya, “Anadolu’da yüklü olarak akraba ziyaretleri yaşandı. Karadeniz Bölgesi, Güneydoğu Anadolu ve Kapadokya’daki otellerimizde yüksek doluluk görüldü.” dedi.

Bağlıkaya, yerli turistin yurt dışı tıp talebinin, yaz tatilinin başlangıcında olunması hasebiyle yurt içi çeşitlere nazaran daha düşük olduğunu belirterek, “Yurt dışı cinslerinde vizesiz Balkan tipleri, Yunanistan’daki adalar tercih edilen cinsler ortasında yer aldı.” diye konuştu.

Kimi tatil bölgelerinde çok talepten ötürü trafik sıkışıklıklarının yaşandığını belirten Bağlıkaya, “Yaz dönemi için yurt dışındaki talep motamot devam ediyor. Yurt içi talebi de hareketli başladı. Türkiye 2019’da da rekor bir yıl yaşayacak. Şimdiden gözüküyor, inşallah bir aksilik olmadan bu halde tamamlayacağız.” biçiminde konuştu.

KURBAN BAYRAMI DA AĞIR OLACAK

Bağlıkaya, yıl sonu turizm maksatlarına de değinerek, şunları kaydetti:

“Dünya turizminin yüzde 6-7 büyüdüğü, Akdeniz çanağındaki turizmin yüzde 10 civarında büyüdüğü ortamda Türkiye daima yüzde 20’li büyüme sayılarını amaç koyuyor. Ben Avrupa ortalamasının da Akdeniz çanağı ortalamasının da çok üstünde büyüme ile yılı kapatacağımızı düşünüyorum.”

Ramazan Bayramı’ndaki turizm yoğunluğunun Kurban Bayramı yoğunluğunun habercisi olduğunu belirten Bağlıkaya, tatil birleştirmeleri evvelce ilan edilirse Kurban Bayramı’nda da çok önemli bir iç turizm hareketinin yaşanacağını lisana getirdi.

AA

Yazar : admin

Check Also

Zimbabve borsası getiride şampiyon

Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği’nin raporuna nazaran, 2021'de ana endeks datalarına nazaran organize borsalar ortasında dolar cinsinden en ...

Van escort Diyarbakır escort İskenderun escort Escort Sitesi Bostancı escort Bostancı escort bayan Dudullu escort Bayan Dudullu escort Göztepe escort bayan Ataşehir escort Maltepe escort Göztepe escort Lezbiyen escort