Son Yazılar

Özel sipariş buna denir!

Flavio Manzoni idaresindeki Ferrari Tasarım Merkezi’nin mühendislik ve aerodinamik grubu, markanın karakterine ve ruhuna uygun fakat büsbütün özgün yeni bir “Hero Car” yaratmak için müşterisiyle bir arada çalışarak sıra dışı bir modele imza attı. Ferrari’nin özel projesi P80/C, bir ‘Şahlanan At’ tutkununun 330 P3/P4 yahut 1966 Dino 206 S üzere ikonik modellerinden esinlenilen lakin onlara benzemeyecek çağdaş bir spor prototip talebi üzerine 488 GT3 modeli baz alınarak geliştirildi. Marka, 4 yıl süren geliştirme sürecinin akabinde, özel üretim pist arabası P80/C’nin yüzünü gösterdi.

Ferrari’nin eser gamında olmayan orijinal bir model yaratmak maksadıyla 2015 yılında projeye başlayan Ferrari Tasarım Grubu, özgün tasarım kurallarına sahip şık ve cazip bir araba tasarlamak üzere harekete geçti. Bu noktada Ferrari, arabanın hem bir pistte hem de bulunduğu her ortamda dikkatleri üzerine çekmesi gayesiyle efsanevi yarış arabası Dino 206 S ile yol versiyonu Dino 206/246 GT ortasındaki yakın münasebet üzere ikili bir ruha sahip olması fikri üzerinden yola çıktı.

Ferrari P80/C tasarlanırken birinci maksadı geçmişle abartılı bir bağ kurmayan bir dizayna hayat vermekti. P80/C, müşterisinin isteği doğrultusunda, şimdi birinci göz temasında fark edilecek özgün bir dizaynla şekillendirildi. Tamamı karbon fiber gövdenin teknik işlevlere sahip kısımları çıplak kalırken, arabanın gövdesi parlak Rosso Vero rengine boyandı.

Arabanın ismi müşterisi tarafından seçildi. Bu da müşterinin Ferrari’nin spor prototip geleneğine olan bağlılığının renge kadar uzandığının en besbelli noktası oldu.

Araba, kokpiti güzelce öne alma ve art tasarımı uzatma imkânı sunduğu için alt yapı olarak 488 GT3 şasisi temel alınarak geliştirildi. geliştirilen P80/C, böylelikle daha agresif ve her an ileriye hakikat atılmaya hazır dinamik bir görünüme sahip. Ayrıyeten aerodinamik optimizasyon ile ön ile art aksa uygulanan baskıyı eşitlemek ve 488 GT3’ün alt yapısından tam olarak faydalanmak amaçlandı. Arabanın art tarafında katamaran şekli bir geometri ön plana çıkarken, kelam konusu burun tesiri hava akışından sorumlu boşluklar ve kanat gibisi alt eklenti ile vurgulandı.

Tasarım lisanı olarak 330 P3/P4’e gönderme yapan art cam, aerodinamik verimliliği optimize etmek ismine içbükey bir biçime sahip ve alüminyum bir ızgara tarafından tamamlandı. Art spoyler ise aerodinamik gereklilikleri karşılamak için çok geniş tutulurken, stop lambaları ön taraftaki oval cepleri tamamlayan oval oyuklara entegre edildi. Yürüyen aksamın tamamını görünecek formda açıkta bırakan art difüzör ise burun dizaynında olduğu üzere katamaran tipi bir tasarım ile şekillendi. Hiçbir kaporta kesiminin bulunmadığı tamamı ızgara bu yapının temel emelini ise motor kısmındaki sıcak havanın tahliye edilmesi oluşturdu. Kelam konusu ızgara biçimindeki hava tahliye kanalından artan alan ise heybetli bir difüzör ile tamamlandı.

Yazar : admin

Check Also

Gelirimiz artmadan otomotiv satışları artmaz

Hayat pahalılığı karşısında alım gücünün düşmesiyle vatandaşların araçlara ulaşımı epeyce zorlaştı. Avrupa'nın önde gelen otomotiv ...

Van escort Diyarbakır escort İskenderun escort Escort Sitesi Bostancı escort Bostancı escort bayan Dudullu escort Bayan Dudullu escort Göztepe escort bayan Ataşehir escort Maltepe escort Göztepe escort Lezbiyen escort