Son Yazılar

OSD’den elektrikli araçlara geçişi hızlandıracak önlemler!

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) üyeleri, tüm dünyada olduğu üzere Türkiye’de de gelişmekte olan elektrikli araç pazarı için gerekli teknoloji yatırımlarını sürdürüyor. OSD Lideri Haydar
Yenigün, bu geçişte yalnızca ana endüstrinin değil, bedel zincirinin tüm halkalarının bir bütün olarak hareket etmesi gerektiğinin kıymetine dikkat çekerek, bu alanda rekabetçiliğin korunması
için yapısal bahislerin çözülmesi ve tüm paydaşların değişim sürecinde ortak hareket etmesi gerektiğini vurguladı.

OSD Lideri Haydar Yenigün

Haydar Yenigün, “Rekabetçiliğimizin korunması için yapısal hususlar çözülmeli ve tüm paydaşlar değişim sürecinde ortak hareket etmeli” dedi. Yenigün, kelam konusu dönüşüm için atılması gereken
adımları da şöyle sıraladı: “Yerli üretim rekabetçiliğinin korunması ve geliştirilmesi, üretim rekabetçiliğinin artışı için yüksek katma pahalı ve teknolojili eserlerin üretiminin
geliştirilmesi, data iktisadı mevzuatının oluşturulması, test altyapısının oluşturulması, yeni yatırımların ülkemize çekilmesi için yatırım teşvik konularında düzgünleştirme yapılması ve
yatırımlara ait vergi indirimlerinin daha makul müddetler içinde kullanılabilmesi, şarj şebekesi ve elektrik fiyatlandırması konusunda ulusal yaklaşım oluşturulması.”

Üretimin yüzde 85’ini ihraç ediyoruz

Üretiminin yüzde 85’ini ihraç eden ve gerçekleştirdiği Ar-Ge faaliyetleri ile de eser ihracatının ötesinde dünyaya mühendislik ihracatı yapar pozisyona ulaşan Türkiye Otomotiv Sanayii’nin üretim yetkinliği açısından birçok ülkeden çok daha başarılı düzeyde olduğuna dikkat çeken Yenigün, otomotiv eko-sisteminin hali hazırda kıymetli bir dönüşüm sürecinde olduğuna dikkat çekti. Yenigün, şöyle devam ederek: “Elektrikli araçlar da bu dönüşüm sürecinde değerli adımlardan biri. Otomotiv ana endüstrinin rekabetçiliğini etkileyecek en kıymetli bahis tedarik sanayiinin eko-sistemdeki bu dönüşümde ne biçimde evrileceği. Öte yandan elektrikli araçlar dediğimizde, batarya ve batarya idare sistemleri konusu rekabetçiliği etkileyecek mevzular olarak ön plana çıkıyor. Batarya üretimi alanında yapılacak yatırımlar ve yazılım konusunda ülkemizin kendisini geliştirme suratı, endüstrimizin yerlilik oranlarında ve rekabetçiliğinde belirleyici olacak” dedi.

AB elektrikli araç pazarının yüzde 80’i 6 ülkeden!

Satınalma gücü, kentlerin şarj altyapısı, elektrik/akaryakıt fiyatlandırma siyaseti ve vergilendirme sistemi üzere bahislerin iç pazarın elektrikli araçlara geçiş sürecini belirleyen değerli etkenler olduğuna dikkat çeken Haydar Yenigün, şöyle devam etti: “Elektrikli araçlara geçişte orta adım olarak gördüğümüz hibrit araçların son iki yılda pazardaki gelişimini memnuniyetle gözlemliyoruz. Tüketicinin hibrit araçlara gösterdiği ilgi elektrikli araçlara geçiş için bize olumlu sinyaller veriyor. Fakat şunu göz gerisi etmemeliyiz. Elektrikli araçların maliyet yapısının içten yanmalı araçlarla eşit düzeye gelmesinin vakit alacağı aşikar. Araştırmalara nazaran elektrikli araç maliyetlerinin içten yanmalı araç maliyetleri düzeylerine ulaşması 2027-2030 yılları olarak öngörülüyor. Öte yandan AB ülkelerinde satın alma gücü görece düşük olan ülkelerin elektrikli araçlara geçiş suratının daha düşük olduğunu ve AB’de toplam elektrikli araç pazarının yüzde 80’inin yalnızca 6 ülkede gerçekleştiğini de raporlar göstermekte.”

Elektrik üretimi ve batarya atık idaresine dikkat!

Elektrikli araçlara geçişte en kıymetli etkenlerden biri olan etraf konusuna da değinen Haydar Yenigün, bir aracın ömrü boyunca gerçekleşen emisyon salınımının daha yanlışsız bir halde ölçülebilmesi için elektriğin üretim sürecindeki emisyon salınımlarını da dikkate alacak formda yakıt çıkarma, üretme ve nakliyesini de göz önünde bulunduran “Kuyudan Tekerleğe” (Well-to-Wheel) yaklaşımına bakılmasının daha hakikat bir yaklaşım olduğunu vurguladı. Yalnızca aracın kullanım sürecindeki etrafa tesirine bakıldığında; elektrikli araçların daha az kirletici tesire sahip olduğunu belirten Yenigün, açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Ancak elektrik üretiminin fosil yakıtlarla gerçekleştirilmesi durumunda araç kullanımında yaratılan müspet katkı azalıyor. Öte yandan, ömrünü tamamlayan bataryaların atık idaresi de elektrikli araçların etraf üzerinde yaratacağı ekstra bir yük. Elektrikli arabaların etrafa tesirini beklenildiği biçimde olumlu düzeyde tutabilmek için, elektrik üretiminin ve batarya atık idaresinin etraf şuuru çerçevesinde sürdürülmesi kritik ehemmiyete sahip.”

Yazar : admin

Check Also

Gelirimiz artmadan otomotiv satışları artmaz

Hayat pahalılığı karşısında alım gücünün düşmesiyle vatandaşların araçlara ulaşımı epeyce zorlaştı. Avrupa'nın önde gelen otomotiv ...

Van escort Diyarbakır escort İskenderun escort Escort Sitesi Bostancı escort Bostancı escort bayan Dudullu escort Bayan Dudullu escort Göztepe escort bayan Ataşehir escort Maltepe escort Göztepe escort Lezbiyen escort