Son Yazılar

Netflix’e yatırım yaptı, bir günde 400 milyon dolar ziyan etti

Abone sayısının azaldığını açıklayan Netflix, şirketin borsada yaşadığı çöküşle birlikte yatırımcılarına da büyük ziyan ettirdi. ABD’li milyarder Bill Ackman, dün şirketteki paylarını 400 milyon dolar ziyanla sattı.

Netflix’in yaşadığı kriz, şirketin yatırımcılarını da büyük ziyana soktu.

Dijital yayıncılık devi, dün yılın birinci çeyreğinde abone sayısının azaldığını açıkladı. Açıklamanın akabinde şirket borsada çakılarak piyasa pahasının yüzde 40’ına yakınını kaybetti ve neredeyse 60 milyar dolarlık bir düşüş yaşadı. Bu çöküş, dev bir yatırımcının bir günde 400 milyon dolar ziyana girmesine sebep oldu.

Financial Times’ın haberine nazaran, Amerikalı yatırımcı ve milyarder Bill Ackman, Netflix’teki payını dün yaklaşık 400 milyon dolarlık bir ziyanla sattı. Dev yatırımcının paylarını satması, abone sayısındaki düşüşün akabinde dün borsada çakılan dijital yayıncılık şirketine son darbe oldu.

BÜYÜK YATIRIM YAPMIŞTI

Ackman üç ay evvel dünyanın en büyük dijital yayın platformu olan Netflix’ten ocak sonlarında 1,1 milyar dolarlık pay topladı. New York’lu dev milyarder, tanesi 360 dolardan toplam 3,1 milyon pay satın aldı. Lakin dev yatırımcı platformun abone sayısının düştüğünü açıklanmasının akabinde payları satma kararı aldı.

Ackman, Netflix’e yaptığı yatırımla Netflix’in birinci 20 hissedarından biri olmuş ve şirkette “uzun vadeli ufka” odaklanma kelamı vermişti. Fakat Ackman’ın bu atılımı, Netflix’in abone azalttığını açıklamasıyla birlikte karşıt tepmiş oldu.

YATIRIMIN YÜZDE 40’I ERİDİ

Netflix, dün yaşadığı çöküşle birlikte günü pay başına 226,19 dolardan günü kapadı. Ackman, 360 dolara aldığı payları bu fiyatlara satarken yüzde 40’a yakın ziyan etmiş oldu. Ackman’ın yatırım şirketi Pershing Square mevzu ile ilgili yorum yapmazken Netflix yatırımında yaşanan kaybın şirketin getirilerinde yüzde 4’lük bir düşüşe denk geldiği belirtildi.

Öte yandan Netflix, dünkü çöküşle birlikte son altı ayda piyasa bedelinin üçte ikisinden fazlasını kaybetmiş oldu. Şirketin piyasa kıymeti, ekim ayındaki 310 milyar dolarlık düzeyden 100 milyar dolara düştü.

ABONE SAYISI NEDEN DÜŞTÜ?

Netflix, abone sayısındaki 200 bin kişilik düşüşün büyük oranda Ukrayna savaşı sonrasında Rusya’dan çekilmesinden ve hesap paylaşımından kaynaklandığını belirtti. Geliri de azalan şirket, birçok ülkede abonelik fiyatlarını artırmıştı.

Netflix geçen haftalarda abonelik fiyatının Türkiye’de de artacağını duyurmuştu. Değişiklikle birlikte, temel plan fiyatı 26,99 TL’den 37,99 TL’ye, standart plan fiyatı 40,99 TL’den 57,99 TL’ye ve özel plan fiyatı de 54,99 TL’den 77,99 TL’ye çıkarıldı.

REKLAM GÖSTERMEYE BAŞLAYABİLİRLER

Bunun yanı sıra platformun daha düşük fiyatlı, reklam dayanaklı planları da araştırdığı belirtildi. Şirketin CEO’su Reed Hastings yaptığı açıklamada, yayın hizmetinde yıllarca reklamlara direndikten sonra Netflix’in artık reklamlarla daha düşük fiyatlı seçenekler sunmaya açık olduğunu söyledi.

Hastings, “Netflix’i takip edenler, reklamcılığın karmaşıklığına karşı olduğumu ve aboneliğin kolaylığının büyük bir hayranı olduğumu biliyorlar. Ama bunun bir hayranı olduğum kadar, tüketici seçiminin daha büyük bir hayranıyım ve daha düşük bir fiyata sahip olmak isteyen ve reklamlara toleranslı tüketicilerin istediklerini elde etmelerine müsaade vermek çok mantıklı” dedi.

Yazar : admin

Check Also

Kur artarken, şirketlere ucuz kredi yağıyor: 8 ayda 1 trilyon liraya yaklaştı

Enflasyon yüzde 70'e ulaşırken kredi faizleri yüzde 20'lerde kalınca TL kredi hacmi patladı. Bankaların TL kredi hacmi, son bir haftada 78 milyar ...

Van escort Diyarbakır escort İskenderun escort Escort Sitesi Bostancı escort Bostancı escort bayan Dudullu escort Bayan Dudullu escort Göztepe escort bayan Ataşehir escort Maltepe escort Göztepe escort Lezbiyen escort