Son Yazılar

Hava yastıkları arabaların dışında olsa ne olur?

ZF firmasına nazaran bu sistem bilhassa yandan olan kazalardaki önemli yaralanmaları azaltmak üzere geliştirildi. Yalnızca Almanya’da gerçekleşen yandan olan kazalarda yılda 700 mevt yaşanıyor. Bu sayı tüm trafik kazaları sonucunda ortaya çıkan sayının üçte birine denk geliyor.

Firma bu teknoloji sayesinde kaza sonucunda ortaya çıkan yaralanmaların yüzde 40 oranında azalacağına inanıyor. Kaza öncesinde etkin olan sistem çarpışma şiddetini azaltmaya yönelik çalışıyor. Kaza öncesindeki milisaniyeler içerisinde faal olan hava yastığı arabanın ön tamponuna yere paralel biçimde yerleştirilmiş. Sistem araç üzerindeki sensörlerle senkronize biçimde çalışıyor.

Bu sistemde en merak edilen mevzu ise bir çarpışmanın inançlı bir formda nasıl fark edileceği olmuş. Sistem yaklaşık 150 milisaniye içerisinde kaza olacağına karar veriyor ve hava yastığını etkinleştiriyor. Sanırım 150 milisaniye içerisinde kaza yapmaktan vazgeçmek insan üstü bir güce sahip olmanızı gerektirir.

Şoför hava yastığının nereyse 8 katı büyüklüğünde olan bu yastığı doldurmak da bir başka sorun olarak öne çıkıyor. Dış hava yastığının içini sistemin gerekli havayla doldurması bu yüzde 150 milisaniye sürüyor.

Sistem birbirine bağlanmış kamera, radar ve sensörlerle çalışıyor. Bu sayede sistem potansiyel kazayı, kazanın tesirini ve dış hava yastığına muhtaçlık olup olmadığını hesaplayabiliyor.

Yazar : admin

Check Also

Gelirimiz artmadan otomotiv satışları artmaz

Hayat pahalılığı karşısında alım gücünün düşmesiyle vatandaşların araçlara ulaşımı epeyce zorlaştı. Avrupa'nın önde gelen otomotiv ...

Van escort Diyarbakır escort İskenderun escort Escort Sitesi Bostancı escort Bostancı escort bayan Dudullu escort Bayan Dudullu escort Göztepe escort bayan Ataşehir escort Maltepe escort Göztepe escort Lezbiyen escort