Son Yazılar

FCA ve Renault paydaşlığı taraflar açısından ne söz ediyor?

Carlos Ghosn’un tutuklanması ve Renault Nissan ittifakının sarsıntılı günleri sonrasında Renault ve Nissan ortasında bu paydaşlığın daha da derinleşmesi için makul çalışmalar yapıldı fakat pek faydası olduğu söylenemez. Lakin son günlerdeki FCA teklifi işleri değiştiriyor. Ghosn tutuklandığı sırada yeni bir paydaşlık yahut ittifakın mali yapısının planları üzerine çalışıyordu.

Lakin tutuklandıktan sonra ittifakın durumu hakkında pek fazla kelam edilmiyor. Dünyanın en büyük üreticisi olan Volkswagen’e rakip olan Renault ve Nissan ittifakı elektrikli arabalar, otonom sürüş teknolojileri ve otomotiv sanayisindeki yeni trendlere geçiş için kendisine ortam hazırlıyor. 2018 yılında ittifakın sonucu olarak 5 milyar Euro yarardan bahsediliyor.

Şayet Renault-Nissan ittifakı platform, teknoloji, motor şanzıman ortaklaşa kullanımı yapamazsa iki üretici de sert biçimde zayıflayacak. VW, Toyota ve GM üzere devlerin  Silikon Vadisi şirketleri olan Uber ve Tesla karşısında elleri zayıflayacak ve bu tehditlere karşı savunmasız kalacaklar.

Günümüzde ise FCA’nın Renault markasına yaptığı teklifte yüzde 50-50 bir iştirakten bahsediliyor. Bu iştirak Nissan ile Renault arasındakinden daha arkadaş canlısı. Renault açısından bu iştirak incelendiğinde FCA Grubu’nun Amerika kapıları Renault’a açılmış olacak. FCA’nın kâr etmediği pazarladan biri olan Avrupa pazarında ise hareketliliğinin artması Renault tarafından sağlanacak.

İki şirketin birleşmesi demek Toyota ve Volkswagen’den sonra dünyanın en büyük üçüncü üreticisinin ortaya çıkması manasına geliyor. Reuters’ın haberine nazaran bu paydaşlığın başına Agnelli ailesinden John Elkann’ın geleceği istikametinde. Renault Lideri Jean-Dominique Senard ise CEO’luğa yakın!

Renault ürettiği verimli motorlar ve elektrikli araba modelleriyle dikkat çekiyor. FCA Grubu’nun Avrupa’daki fabrikalarının da yüzde 50 kapasitede çalıştığını belirtebiliriz. Lakin bu birleşme beraberinde sorunlarda getirebilir. Örneğin lüks marka durumunda olan Maserati, Renault çatısı altında bulunan Dacia ile birlikte olacak.

İKİ ŞİRKETİN DE TÜRKİYE’DE FABRİKASI BULUNUYOR

Renault’nun Bursa’da Ordu Yardımlaşma Kurumu (OYAK) ile ortak olduğu yılda 360,000 üretim kapasiteli üretim tesisi bulunuyor. Fabrikada Clio ve Megane sedan modelleri ve motor üretiliyor. FCA ise tekrar Bursa’da Koç Holding ile ortak 450,000 araç üretim kapasiteli üretim tesisi bulunuyor. Tesiste binek Egea ve hafif ticari Doblo ile Fiorino modelleri üretiliyor. Açıklamada birleşme sonucu hiçbir fabrikanın kapanmayacağı söz edilmişti.

Yazar : admin

Check Also

Gelirimiz artmadan otomotiv satışları artmaz

Hayat pahalılığı karşısında alım gücünün düşmesiyle vatandaşların araçlara ulaşımı epeyce zorlaştı. Avrupa'nın önde gelen otomotiv ...

Van escort Diyarbakır escort İskenderun escort Escort Sitesi Bostancı escort Bostancı escort bayan Dudullu escort Bayan Dudullu escort Göztepe escort bayan Ataşehir escort Maltepe escort Göztepe escort Lezbiyen escort