Mercedes markasının performanslı arabalarına verdiği isim olan AMG, kompakt modellerde kullanılan 2 litrelik motorunu güncelledi. Günümüzde A35 AMG, modelinde en aktüel haliyle 306 beygirlik versiyonu bulunan bu motor, bir evvelki A Serisi’nin AMG versiyonunda tam 381 beygir güç üretimine sahipti.
A Serisi ile birlikte kompakt sınıfta yer alan CLA, GLA üzere modellerinde AMG versiyonlarında kullanılan bu motor yeni A45 ile birlikte tam 415 beygir güç üretecek. 2 litrelik 4 silindirli bir motora nazaran epey güçlü olan bu ünitenin azamî torku da 500 Nm!
Evvelki jenerasyon AMG 45 ile bu motoru karşılaştırdığınıda M139 yani yeni jenerasyon motor 180 derece döndürüldü. Turbo ve egzoz manifoltları motorun geriye dönük kısmına geçmiş oldu. Egzoz manifoltunda da yenilikler bulunuyor. Motordaki aşınmanın asgarî olması için 0w20 kalınlığında yağ kullanılmasını marka öneriyor.
Motorun bu güce ulaşması sonucunda akaryakıt ve yağ pompalarında da yenilikler olmuş. Ayrıyeten aracın yağ ve su soğutma sisteminde de güncellemeler var. Forged diye isimlendirilen basınca dayalı pistanolar, ekstra güçlü krank ve AMG’nin mühendislerinin güncellediği şanzıman motorun alıştığımız 2 litrelik AMG motorundan olabiliğince farklılaştığını gösteriyor.
Mercedes-AMG Motor Geliştirme Sorumlusu Ralph Illenberger Car Sales’a yaptığı açıklamada, “Daha fazlasının olmasını sağlayacak yerimiz var! Lakin 415 beygirlik güç bilhassa sokaklar için sahiden yüksek bir paha. Bu bir rekabet geleceğin ne getireceğini göreceğiz.” dedi.