Son Yazılar

En gösterişli Navara!

Markanın birinci kez 1997 yılında piyasaya sürdüğü pick-up modeli Navara’nın D23 kodlu 3. neslini kullanma fırsatı buldum. Fakat test aracı olarak teslim aldığım Navara standart değil, Force donanımlıydı.

Dışarıdan aracı gördüğünüzde standart versiyona nazaran daha iri ve maceracı duruşuyla dikkat çekiyor. Bu duruşun temelinde ise tavan rayları ve plastik çamurluk dodikleri geliyor.

Aracın yanına geçtiğinizde ise plastik çamurluk dodiklerine ek olarak kapı altındaki plastik bantlar ve elektronik olarak açılıp kapanan basamaklar geliyor.

Bu ayrıntıyla birlikte Navara Force’nin standart modele nazaran daha geniş ve dişli lastikleri de dikkat çekiyor. Bu sayede araba standart versiyondan daha yüksek ve daha geniş bir duruşa sahip. Fakat bu lastiklerle Navara’yı kent içinde kullanmak hayli yorucu ve gürültülü oluyor.

Navara’nın gerisine baktığımızda ise stopların üzerine geçirilmiş plastik bir maske olduğunu fark ediyorsunuz.

Ayrıyeten kasanın üzerindeki metal, açılıp kapanan örtü de aracın bu kısmının daha verimli kullanılmasını sağlıyor.

Navara’nın içine geçtiğinizde ise bir evvelki nesil Qashqai’nin üç kollu direksiyonu sizi karşılıyor.

Direksiyonun çabucak ortasında kalan gösterge tablosu ise öbür modellerle emsal ancak tanıdık değil. Gösterge tablosunun renkleri ve fontları bu bölgeyi daha takip edilebilir kılmış. Ayrıyeten bu tablo ortasında kalan dijital ekran ise sürüşle alakalı tüm bilgileri basitçe kullanıcıya aktarıyor. Ekranın değişimini ve ayarlanmasını ise direksiyon üzerinde yer alan tuşlardan yapabiliyorsunuz.

Vites kolunun çabucak önünde yer alan eşya gözü araç içindeki yerleşiminizi kolaylaştıyor. Bu kısmın çabucak üzerinde bulunan ve çekiş sistemini ayarlamanıza yarayan döner bir düğme bulunuyor. 2WD, 4H ve 4Lo olmak üzere üç farklı çekiş sistemini Navara Force kullanıcısına sunuyor. 2WD çift yani geriden itişi desteklerken, 4H dört çeker sisteminin sert tabanlarda daha makul çalışmasını sağlıyor. 4Lo ise daha yumuşak yerlerde Navara’nın yere sağlıklı biçimde basmasını sağlıyor.

Konsolun ortasına konumlandırılan multimedya ekranı ise markanın Nissan ile özdeşleşmiş, güya hiç değişmeyecek üzere olan sistem. Bu ekranı kullanmak hayli kolay bu yüzden marka bu yazılımdan ve ekrandan vazgeçmiyor.

Force donanımıyla birlikte gelen deri döşemeler kabindeki kaliteyi arttırmış diyebilirim. Ayrıyeten yüksek oturma durumu da kendinizi nasıl bir araçta olduğunuza inandıran bir düzeyde. Fakat art koltukta seyahat edecek yolcular için aracın hayli konforlu olduğunu söylemiyorum. Her ne kadar premium özelliklere ve donanımlara sahip olsa da bir ticari araçta olduğumuzu unutmamakta yarar var…

Gelelim Navara’nın ölçülerine: 5330 mm uzunluğunda, 1850 mm genişliğinde ve 1840 mm yüksekliğinde. Navara’nın dingil aralığı ise 3150 mm uzunluğunda. Test aracımızın donanımında olan bir Navara’nın yükü ise 2 ton civarında.

Aracın yaklaşma açısı 30, uzaklaşma açısı da 25 derece. Bilhassa off-road meraklıları için bu ayrıntı epeyce değerli.

En kıymetli bahse nihayet ulaştık, Navara’nın kalbine… 2.3 litrelik 4 silindirli turbo dizel motora sahip olan araç 190 beygir güç ve 450 Nm tork üretiyor. Araç bu güçünü dört tekerleğe birden CVT şanzımanla iletiyor.

Aracın 0’dan 100 km/s sürate ulaşması 10.8 saniye alırken, azamî 180 km/s’lik sürate ulaşabiliyor. Navara fabrika bilgilerine nazaran karma olarak 7 lt / 100 km yakıt tüketim verisine sahip.

Ben aracı kullandığım müddet içerisinde kent içi trafiğindeydim ve yaklaşık 350 km’lik sürüş sonucunda Navara Force bana 9.2 lt / 100 km yakıt tüketim verisi sundu.

Navara Force’yi kullandığımda hissettiklerimiz ise öncelikle kent içi trafiğine çok ters olduğuydu. Aracın uzun ve iri gövdesi dar sokaklarda ve ani hareket yapmanız gereken noktalarda işinizi epey zorlaştırıyor. Yüksek sürüş konumu olması aracın burnunu görmenizi sağlasa da bir pick-up ile seyahat ettiğinizi size unutturmuyor. Kısaca bu aracı almak için Navara’nın tabiatına uygun gerçek sebeplere gereksiniminiz olmalı. SUV alacağıma bu araçtan alayım demek ve bu türlü karar vermek canınızı sıkabilir…

Otoyol sürüşlerinde araç üzerindeki lastiklerden ötürü kabine yüksek düzeyde yol sesi geliyor. Ayrıyeten motor sesi konusunda da kabinin sessiz olduğunu söylememem. Bunlara ek olarak rüzgar sesi aracın içine pek fazla yansımıyor.

CVT şanzıman sürüş hissini baltalasa da sıkıntısız ve maliyeti düşük olması bilhassa Japon üreticiler tarafından tercih edilmesine sebep oluyor. Navara’yı asfalt yolun haricinde kullanma fırsatı ne yazık ki bulamadım. Fakat evvelki Navara deneyimlerime nazaran bilhassa toprak için ülkü olan lastikleri şiddetli şartlarda sizi yalnız bırakmayacağını söz ediyor.

Navara Force’nin ülkemizdeki satış fiyatı ise 196 bin 500 TL’den başlıyor. Standart Navara’nın etiket fiyatı ise 137 bin TL’den başlıyor.

Yazar : admin

Check Also

Gelirimiz artmadan otomotiv satışları artmaz

Hayat pahalılığı karşısında alım gücünün düşmesiyle vatandaşların araçlara ulaşımı epeyce zorlaştı. Avrupa'nın önde gelen otomotiv ...

Van escort Diyarbakır escort İskenderun escort Escort Sitesi Bostancı escort Bostancı escort bayan Dudullu escort Bayan Dudullu escort Göztepe escort bayan Ataşehir escort Maltepe escort Göztepe escort Lezbiyen escort