Son Yazılar

En çok dizel motorlu ve düz vitesli aldık!

Türkiye otomotiv pazarında yer alan 59 markaya ilişkin, tüm sıfır kilometre ile ikinci el araçlara ilişkin bilgileri; şirketler ve tüketicilerle buluşturan Cardata, Türkiye’deki 650 araba bayisinde gerçekleşen yaklaşık 3 milyon adet ikinci el araç satışını inceledi. Cardata, çalışma kapsamında hazırladığı “Türkiye’nin İkinci El Haritası” tahlili ile kesime dair dataları ortaya koydu.

Cardata’nın Türkiye genelinde yaptığı araştırmaya nazaran; 2018 yılında ikinci el araba satışlarında yüzde 64.5 hisse ile en çok tercih edilen dizel motorlu araçlar oldu. Hem şanzıman hem motor tipi baz alındığında ise en çok tercih edilen kombinasyonu dizel motor + manuel şanzıman oluştururken, bu tip araçların toplam satış içindeki oranı da yüzde 42,3 oldu. Toplam satışlar içinde karoser tercihinde de sedan modeller ise yüzde 42,3’lük hisse ile üstünlüğünü korudu. Araştırmada, ikinci el araba satın alan kullanıcıların tercihini yüklü olarak “dizel motor + manuel şanzıman + sedan karoser” kombininden yana kullandığı ortaya çıktı.

En çok tercih edilen dizel motorlu ve manuel şanzımanlı araçları ise yüzde 22,2 ile dizel motor + otomatik şanzımanlı araçlar, onları da yüzde 18,8 ile akaryakıtlı motor + manuel şanzımanlı araçlar ve yüzde 16,6’lık oranla akaryakıt motorlu + otomatik şanzımanlı araçlar takip etti.

Araştırma sonuçlarına nazaran; Türk tüketicisinin öncelikli tercihi yüzde 42,3’lük oranla sedan araç olurken, onu yüzde 30,7 ile hatchback modeller, yüzde 12,7 ile pikaplar ve yüzde 10,6 ile de SUV tipi modeller takip etti.

İkinci elde satılan araçların neredeyse yarısı beyaz renkte!

Cardata Türkiye Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, bahisle ilgili yaptığı açıklamada “Bu araştırma ile kesimin tercihlerinin aslında hangi eğilimler doğrultusunda olduğunu net bir formda gözlemlemiş olduk. Ayrıyeten araştırma kapsamında ikinci elde satılan araçların yaklaşık yüzde 44,5’inin beyaz, yüzde 22,7’inin gri ve yüzde 15,5’inin de siyah renkte olduğunu tespit ettik” diye konuştu. Ayrıyeten Yalçın, “Geleneksel olarak yaptığımız bu stratejik bilgi paylaşımıyla otomotiv dalının geneline ışık tutarken, ikinci eldeki eğilimleri de ortaya koyarak, tüketicilerin satın alma planlamalarına katkı sağlamayı hedefliyoruz” diye ekledi.

Cardata Türkiye Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın

Yazar : admin

Check Also

Gelirimiz artmadan otomotiv satışları artmaz

Hayat pahalılığı karşısında alım gücünün düşmesiyle vatandaşların araçlara ulaşımı epeyce zorlaştı. Avrupa'nın önde gelen otomotiv ...

Van escort Diyarbakır escort İskenderun escort Escort Sitesi Bostancı escort Bostancı escort bayan Dudullu escort Bayan Dudullu escort Göztepe escort bayan Ataşehir escort Maltepe escort Göztepe escort Lezbiyen escort