Son Yazılar

E-ticaret hacmi 2018’de yüzde 42 büyüdü

Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) tarafından, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) proje paydaşlığıyla, Deloitte Türkiye, SimilarWeb ve İnveon data iştirakiyle hazırlanan, Türkiye’de e-ticaret pazarındaki gelişmeleri memleketler arası standartlara nazaran ölçümleyen “Türkiye e-Ticaret 2018 Pazar Büyüklüğü” raporu, düzenlenen basın toplantısı ile kamuoyuna açıklandı.

TÜBİSAD İdare Şurası Lideri Kübra Erman Karaca, toplantının açılışındaki konuşmasında, e-ticaret dalının Türkiye iktisadı için kuvvetli geçen bir yılda bile süratli büyümesini sürdürdüğünü belirtti.

E-ticaret bölümüne artık “dijital ticaret” demenin daha hakikat olacağını lisana getiren Karaca, “E-ticaret bölümü, Türkiye’nin süratle büyüyen, gelişen ve en dinamik dalları ortasında yer alıyor. Dijital dönüşümün kamu ve büyük işletmelerin yanı sıra KOBİ’lerde, toplumda ve bireylerde de olması büyük kıymet taşıyor.

Bireylerin yeni teknolojileri kullanarak hayatlarını kolaylaştıracak gelişmelere adapte olması bölümün büyümesinde itici güç ögesi. KOBİ’lerin teknolojik ihtilali yakalayıp, yeni iş modellerine ahenk sağlayarak sundukları eser ve hizmetlerle ekonomik büyümeye katkısı son derecede değerli. Her iki kısmın bu dinamikleri dijital ticaretin büyümesine katkı sağlıyor.” diye konuştu.

Karaca, raporun bu yıl altıncısını hazırladıklarını belirterek, e-ticaretin, bilgi ve bağlantı teknolojileri kesiminin büyüyen bir modülü olduğunu vurguladı.

“BÜYÜK ALIŞVERİŞ SİTESİNİN PAZAR HİSSESİ ARTIYOR”

Deloitte Türkiye Yöneticisi Alper Günaydın da 2018’de büyük alışveriş sitelerinin yüksek performans gösterdiğine dikkati çekerek, birinci 10 büyük alışveriş sitesinin pazar hissesinin artış göstermeye devam ettiğini tabir etti.

Geçmiş yıllara paralel olarak büyük ölçekli sitelerin trafik, alışverişe dönme oranı ve sepet büyüklüğü performanslarının, küçük sitelere kıyasla daha fazla arttığını belirten Günaydın, geçen 5 yılda birinci 10 sitenin pazar hissesinin yüzde 40 düzeyinden yüzde 53’e yükseldiğini bildirdi.

Günaydın, “Mobil trafik hissesi da artan akıllı telefon sahipliği, taşınabilir internet maliyetlerinin düşmesi ve sitelerin taşınabilir uyumlululuğunun artması nedeniyle birçok kategoride masaüstü trafiği geçer hale geldi.” dedi.

“E-TİCARETİ HAREKETE GEÇİRDİĞİ BÖLÜMLERLE BİRLİKTE ELE ALMAK GEREK”

TÜBİSAD e-Ticaret Kurulu Lideri Burak Ertaş ise e-ticaret hacminin büyümeye devam etmesinin yalnızca bölüm açısından değil, ülke iktisadı açısından da sevindirici olduğunu söyledi.

Son 5 yıla bakıldığında Türkiye’de e-ticaret hacminde ortalama yüzde 33’lük bir büyüme görüldüğünün altını çizen Ertaş, “Geçtiğimiz yıl yüzde 42 oranında bir büyüme oldu. E-ticareti yalnızca online alışveriş olarak değil harekete geçirdiği bölümlerle birlikte ele almak gerekiyor. Bu açıdan e-ticaret ülkemizde bilhassa turizm, teknoloji ve perakende dallarının gelişmesine çok değerli katkıda bulunuyor.

Dalımızdan gelen olumlu datalara karşılık e-ticaretin toplam perakende pazarına oranı ise yüzde 5.3 ile gelişmekte olan ülkelerin ortalamasının altında kalıyor. Teknolojik yeniliklerle son derece dinamik olan e-ticaret dalının, ülkemizde taşınabilir internetin ve taşınabilir uygulamaların gelişimiyle, ilerleyen yıllarda daha yüksek hisseler alacağını düşünüyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.

“İNSANLAR NE OLURSA OLSUN SEYAHAT ETMEYE DEVAM EDİYOR”

Enuygun.com Kurucusu ve Üst Yöneticisi (CEO) Çağlar Erol, toplantı kapsamında düzenlenen “Türkiye’de E-Ticaret’in Gelişimi” başlıklı paneldeki konuşmasında, online seyahatin gelişmiş ülkelerde giderek arttığını belirterek, Türkiye’de online seyahatin çok önemli biçimde arttığını söyledi.

Klasik seyahat kesimi temsilcilerinin, online seyahate yatırım yapmaya başladığına dikkati çeken Erol, “Seyahatte offlineden onlineye bir kayış yaşanıyor. Raporda bunun e-ticaretin büyümesine katkısı görülüyor. Enuygun.com olarak piyasayı yönlendiren, alışkanlıkları değiştiren bir şirket olduk. Yeni eserler sunarak, teknolojiye yatırım yaparak bunu yapıyoruz. Beşerler ne olursa olsun seyahat etmeye devam ediyor.” halinde konuştu.

E-TİCARET HARCAMALARINDA “TATİL-SEYEHAT” BİRİNCİ SIRADA

Rapora nazaran, Türkiye’de e-ticaret kesimi 2018 yılında büyümesini sürat kesmeden sürdürerek yüzde 42 oranında artışla 59,9 milyar TL’lik büyüklüğe ulaştı. 2014-2018 yıllarında bölümün ortalama yıllık büyüme suratı ise yüzde 33 oldu.

Büyüme oranlarında yüzde 54’le ve 22,9 milyar lira ile “Tatil-seyahat” kategorisi birinci sırada yer alırken, başka kategoriler; 20,8 milyar lirayla “Sadece Online Perakende”, 10,7 milyar lirayla “Çok Kanallı Online Perakende”, 5,5 milyar lirayla “Online Bahis” olarak sıralandı.

Türkiye’de toplam perakende pazarında online süreçlerin oranı yüzde 5,3 olarak belirlenirken, gelişmiş ülkeler ortalaması yüzde 11,1 ve gelişmekte olan ülkeler ortalaması ise yüzde 5,9 olarak öne çıkıyor.

Raporun öne çıkan trendlerine bakıldığında, tüketici eserlerinde görülen fiyat artışı ve kur tesiriyle bu yıl sepet büyüklükleri geçen yıllara nazaran daha fazla arttığı görülüyor.Türkiye’ye artan yabancı turist trafiği, havayolu ve konaklama şirketlerinin online trafik sayılarını olumlu etkiledi. Trafiğe ek olarak,yükselen kur tesiriyle tatil seyahat kategorisi süratli büyüdü.

Sağlam tüketim eserlerinde yaşanan talep düşmesine paralel olarak elektronik kategorisi geçmişe nazaran daha düşük performans gösterdi. Türkiye’de geçen yıl toplam perakende bölümü düşük bir büyüme performansı sergilerken, kesim içerisinde e-ticaret kanalının süratli büyümesi nedeniyle e-ticaretin hissesi süratli bir biçimde artarak yüzde 5,3 düzeyine ulaştı.

AA

Yazar : admin

Check Also

Buğdayın maliyeti 1.850 TL, çiftçinin karı 1500 TL

Türkiye önemli bir tahıl krizinin eşiğindeyken maliyetler altında ezilen çiftçi, buğdayda dekar başına ürettiği mahsulden 350 TL ziyan ediyor ...

Van escort Diyarbakır escort İskenderun escort Escort Sitesi Bostancı escort Bostancı escort bayan Dudullu escort Bayan Dudullu escort Göztepe escort bayan Ataşehir escort Maltepe escort Göztepe escort Lezbiyen escort