Son Yazılar

Dünyanın birinci elektrikli arabaları

Morrison 1890

Morison, Amerika’daki ikinci elektrikli arabası üreten marka. Fakat birinci ticari olarak ürettiği elektrik motorlu arabası satmış olan markadır. At otomobiline benzeyen arabaları 24 bataryaya sahip ve 10 saatte
şarj olabiliyor. Tam şarj ile araba 160 km ara katedebiliyor.

Baker Electric 1899

Elektrikli arabalar ortasında en kıymetli ve birinci markalardan biri olan Baker’ın birinci modeli 2 koltukluydu. Hatta bu birinci arabası satın alan kişi de elektriği ve ampülü bulan Thomas Edison olarak biliniyor. Erken oluşturduğu elektrikli araba eser gamıyla Baker 800 araç sattı. 1910 yılında 4 koltuklu araba üreten marka bu arabası 2 bin 800 dolara satıyordu. Lakin Ford Model T’nin satışa başlaması Baker’ın arabalarındaki satışı temelden etkiledi.

Lohner Porsche 1900

Ferdinand Porsche tarafından Jacob Lohner’in firması için geliştirilen elektrikli araçların markası Lohner Porsche olmuştur. Lohner daha çok otobüs ürettiği için araba üretimi konusunda Porsche’den dayanak almış.Ortaya yerleştirilmiş motor ve kurşun ham unsurlu bataryalar kullanılan Lohner Porsche’de 44 elektrik hücresi bulunuyor. Yaklaşık 60 km/s sürate ulaşabilen bu arabası Porsche, kendisi kullanıp daha da geliştiriyordu.Ancak Mercedes tarafından gelen bir iş teklifi Porsche’yi bu projeden uzaklaştırdı.

Detroit Electric 1907

Detroit Electric o yılların Tesla’sı olan bir marka. Kendi devrinde yıllık tam 1000 adet elektrik motorlu araba satışı gerçekleştirmiş. Başarılı olmasının temelinde ise çalıştırması, sürüşü ve temizliğinin kolay olmasından ötürü bayanlar vardı. 1938 yılında üretimi biten Detroit Electric’in isim hakları hala korunuyor hatta günümüzde Lotus Elise modelinin elektrik motorlu bir versiyonunu da üretmişler.

Edison Ford 1914

Thomas Edison ampulün ve elektriği bulan isim olarak biliniyor. Edison ayrıyeten Henry Ford ile birlikte elektrikli araba işine de girmiş. Model T için geliştirilen yeni bir elektrik motoru sayesinde bu araba elektrik gücüyle çalışan bir araç haline getirilmiş. Birinci Edison Ford arabanın direksiyonu bir dümen formunda olmuş fakat sonrasında Model T şasisi üzerine geliştirilen araba o periyodun daha çağdaş bir aracı olarak öne çıkmış. Kimi duyumlara nazaran o devir bu araba 500 dolara satılıyormuş.

Vectress 1959

Amerikalı iş adamı George Lippincott’un teşebbüsüyle pillerle desteklenen bir araba olarak Vectress ortaya çıkmış. 12 adet 4 voltluk nikel gümüş bataryalara sahip olan Vectress 8 saat ya da 240 km boyunca kullanılabiliyordu. 80 km/s sürate ulaşabilen Vectress şık dizaynıyla da epey dikkat alımlı bir araba. İki koltuklu olan Vectress’İn üzeri açık versiyonu o periyot 2000 dolara satılıyormuş.

Scottish Aviation Scamp 1964

Prestwick tarafından Glasgow Havaalanı’nın yanında geliştirilen bu araba 58 km/s sürate kadar çıkabiliyor ve 35 km menzile kadar gidebiliyordu. Kısıtlı kullanımı bulunsa bile İskoçya Merkez Elektrik Üretimi Şurası pazarlama potansiyeli olduğu için bu arabadan almayı düşündü. Yalnızca 13 tane Scamp üretildi.

Enfield 8000 1969

Konvansiyonel arabalara nazaran epeyce ucuz olan bu Enfield 8000 toplamda 108 adet üretildi ve başarılı satışına 1970 yılında akaryakıt krizinde ulaştı. İngiltere Elektrik Kurulu tarafından bu arabadan 61 adet satın alındı. Bu arabalardan kimilerinde run-flat lastikler, bağımsız ön süspansiyonlar üzere ileri seviyede teknik ekipmana sahipti.

NASA Lunar Roving Car 1971

Dünya’nın en ünlü elektrikli arabalarından biri olan Lunar Roving Vehicle(LRV) 1969 yılında Boeing üretildi. Boeing bu arabası 38 milyon dolara mâl etti ve bugünkü iktisada nazaran bu paha 240 milyon dolar manasına geliyor. Aya üç adet gönderilen bu arabalar Apollo 15,16 ve 17 vazifelerini yerine getirdi. 210 kg yükünde olan bu araçlar Ay’ın yüzeyindeki güçlü şartlarda hareket etmek üzere tasarlanmış. Gümüş potasyum hidroksit pilleri Ay’da bir kere kullanılabildiği için tekrar şarj edilemezdi.

Sinclair C5 1985

Sir Clive Sinclair, İngiltere’deki bilgisayar ihtilalini yapan değerli şahıslardan biridir. Ayrıyeten Sinclair C5 diye isimlendirdiği arabasıyla de bu ihtilali otomotiv endüstrisinde devam ettirmek istedi. Azamî 25 km/s sürate ulaşan ve 36 km menzile sahip olan bu tek kişilik taşıt daha fazla çalışmak için şoförün pedalları çevirmesine muhtaçlık duyuyor. Üzeri açık olan bu aracı kışın kullanmak epeyce zordu. Toplamda 5000 adet satılan bu arabadan 9000 adet ellerinde kaldı ve şirket kapandı.

General Motors EV1 1996

90’ların sonunda ise karlşımıza General Motors’un EV1 isimli arabası çıktı. Aerodinamik yapısı ve bir uzay mekiğine benzeyen gövdesiyle EV1, günümüzdeki elektrikli ve hibrit arabaların en genç atası niteliğinde. Kalifornia Hava Kaynakları İdaresi tarafından geliştirilen bu arabadan toplamda 1117 adet üretildi. Yalnızca Los Angeles, Phoneix ve Arizona, Tuscon’da satıldı.

Yazar : admin

Check Also

Gelirimiz artmadan otomotiv satışları artmaz

Hayat pahalılığı karşısında alım gücünün düşmesiyle vatandaşların araçlara ulaşımı epeyce zorlaştı. Avrupa'nın önde gelen otomotiv ...

Van escort Diyarbakır escort İskenderun escort Escort Sitesi Bostancı escort Bostancı escort bayan Dudullu escort Bayan Dudullu escort Göztepe escort bayan Ataşehir escort Maltepe escort Göztepe escort Lezbiyen escort