Son Yazılar

Dizel otomatik Hyundai Kona kaç para?

Dünya otomotiv sanayisinde büyüyen bir segment olan B-SUV, ülkemizde de büyüme potansiyeline sahip. BU yüzden araba üreticileri bu segmentte var olmak ve hisse almak için ellerinden geleni ziyadesiyle yapıyorlar. BU segmentte değerli bir oyuncu olan Kona ise bugüne kadar 1 litre ve 1.6 litrelik turbo beslemeli akaryakıtlı motorlu versiyonlara sahipti. Lakin an itibariyle Kona’nın 1.6 litrelik CRDi motorlu 7 ileri çift kavramalı şanzımanlı versiyonu da eser gamındaki yerini aldı.

B-SUV segmenti gelişiyor

2016 yılında B-SUV segmenti Türkiye’de 22 bin 47 adet satılırken, 2017 yılında bu sayı 20 bin 937 olarak kayıtlara geçmiş. 2018 yılında ise daralan pazar içerisinde 14 bin 457 adetlik satış başarısına ulaşmış. Bilhassa değerli üreticileri göz önünde bulundurduğumuzda son 2 yıl içerisinde bu segmentte yeni modellerin ve motor seçeneklerinin katıldığını fark edeceksiniz. Kullanım hacmi, yerden yüksek gövdesi, kompakt sınıfa nazaran uygun fiyatı sayesinde bu arabalar bilhassa C-SUV segmentinden hisse almayı başaracak potansiyeldeler.

Elektrik motorlu versiyonu olmasına karşın neden dizel?

Kona ülkemizde birinci kere lanse edildiğinde arabanın içten yanmalı motorlu versiyonuna ek olarak tam elektrikli versiyonu da dünyada satılıyordu. 400-500 km bandında menzili olan bu versiyonun ülkemize ne vakit geleceği ise şimdi belirli değil, lakin 2020 yılı sonları konuşulan bahisler ortasında. Modelin basın toplantısı sırasında konuşma fırsatı bulduğum Hyundai yöneticilerine, “Elektrik motorlu bir Kona varken neden dizel motorlu versiyonu ülkemizde satışa sundunuz?” diye soru yönelttim. Bu soruya politik olarak adım adım ilerlediklerini söyleyerek karşılık verdileri. Bu karşılığa ek olarak da “Hiç gelmeyecek demiyoruz fakat biraz daha vakte muhtaçlığımız var” dediler.

Euro 6d emisyon standardına uygun olan bu 1.6 litrelik dizel ünite, 7 ileri çift kavramalı şanzımanı sayesinde klasik 6 ileri tam otomatik şanzımana nazaran CO2 emisyonunu yüzde 20’ye kadar düşürmüş. Arabanın CO2 emisyon pahası ise 114 g/km olarak belirtilmiş.

Motorun “Smartstream” diye isimlendirilen teknolojisi daha düşük egzoz emisyonu da sunuyor. Hyundai’nin yeni geliştirilen Smartstream 1.6 litre dizel motoru, sürtünme oranındaki kıymetli bir düşüş ile hayli verimli bir turbo şarj performansı da sunuyor. Hyundai, dizel modellerinin haricinde, düşük yakıt tüketimi ile ilgili çalışmalarını da sürüyor. Hatta 2022 yılına kadar içten yanmalı motorların termik randımanını yüzde 50 düzeyine ulaştırmayı hedefliyor.

Bu motor 136 beygir güç ve 320 Nm tork sağlıyor. BU pahaları aracın ön tekerlerine 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman iletiyor. 7DCT ile birlikte Kona’da üç farklı sürüş modu sunuluyor. ECO, Olağan ve Sport olarak isimlendirilen bu modlar, her türlü sürüş keyfine nazaran ahenk sağlayabiliyor. Örneğin; ECO modda gaz yansıları yavaş ve vites geçiş oranları daha süratli bir halde gerçekleşerek bilhassa kent dışı sürüşlerde azamî iktisat elde ediliyor. Olağan mod ise günlük kullanımda hem iktisada hem de süratli kullanıma imkan sağlıyor. Spor mod ise büsbütün performanslı kullanıma yönelik. Sport’ta öbür modlara nazaran vitesler daha uzun tutulduğu için farklı bir değiştirme nizamı var. Vitesler daha geç değişirken daha fazla periyot çevirmeye de imkan tanınıyor. Ayrıyeten, gaz pedalının yansıları de öteki modlara nazaran daha hassas. Tork eğrisi de bu modda daha düşük dönemlerden itibaren hissedilmeye başlıyor ve böylece daha performanslı ve daha keyifli bir sürüş keyfi elde ediliyor.

İç ve dış tasarımı

Aslına bakarsanız teknik manadaki değişim Kona’nın iç ve dış dizaynına pek katkıda bulunmamış. Ön farlar ve art stopların led teknolojisi dışarıdan en çok dikkat çeken ögeler ortasında. Kona’nın iç tasarımı, gösterge panelinin üzerinde pürüzsüz bir sınır ile başlıyor. Kontürlü yüzeylere sahip öteki plastik aksamlar da eğlenceli karakteri temsil eden boyalı kesimlerle destekliyor. Renk vurgusu, havalandırma menfezinin etrafında, vitesi, motor çalıştırma düğmesi halkasını, koltuklardaki dikişleri ve direksiyon simidini çevreliyor.

Araba 1054 mm baş ve 880 mm diz arası sunuyor. Aracın bagaj hacmi ise 361 litre…

Türkiye’de satışına başlanan yeni modelle ilgili olarak görüşlerini lisana getiren Hyundai Assan Genel Müdürü Başkan Göker, ”Geçtiğimiz yıl Mayıs ayında turbo akaryakıtlı motoruyla satışına başladığımız Kona modelimizin bugün de 1.6 litrelik dizel motorlu versiyonunu tüketicilerimizle buluşturmanın sevincini yaşıyoruz. Motamot akaryakıtlı versiyon üzere segmentinin en güçlü motoru olan dizel de hem hem performansı hem yakıt iktisadı hem de Euro 6D normlarını karşılayan düşük emisyon düzeyiyle beklentileri ziyadesiyle karşılayacak. Geçtiğimiz yıl sattığımız araçların içerisindeki SUV hissemiz yüzde 20 düzeyindeydi. Segmentinde liderliğe koşan Tucson’un akabinde satışa sunduğumuz KONA dizel sayesinde de SUV pazar hissemizi iki katına çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

Hyundai Assan Genel Müdürü Başkan Göker

2018 yılında 1 litre ve 1.6 litre turbo beslemeli motorlu versiyonlarla satın alınabilen arabadan toplam 740 adet satılmış. Bu yıl markanın dizel motor seçeneğiyle birlikte gayesi bunun iki katı olarak söyleniyor. 2019 yılının birinci üç ayında satılan Kona sayısı ise 366 adet olarak kayıtlara geçmiş.

Yazar : admin

Check Also

İkinci el araçta dudak uçuklatan fiyatlar

Motorlu Araç Satıcıları Federasyonu (MASFED) Lideri Aydın Erkoç, SÖZCÜ WEB TV’ye konuştu. Erkoç, “İkinci elde 100 bin liradan aşağı araç kalmadı ...

Van escort Diyarbakır escort İskenderun escort Escort Sitesi Bostancı escort Bostancı escort bayan Dudullu escort Bayan Dudullu escort Göztepe escort bayan Ataşehir escort Maltepe escort Göztepe escort Lezbiyen escort