Son Yazılar

CHP’li Aygun: Uçuş güvenliği riske ediliyor

CHP Tekirdağ Milletvekili Dr. İlhami Özcan Aygun, İstanbul Havalimanı’ndaki ezalara ait kapsamlı bir soru önergesi verdi. Aygun, İstanbul Havalimanı’nın tabanındaki Lodos Elektrik Üretim A.Ş.’ye ilişkin 24 megavatlık (MW) güce sahip rüzgar santralinin, pilotların uçuş güvenliğini olumsuz tarafta etkilediği gerekçesiyle Cengiz İnşaat, MNG, Limak ve Kalyon Havacılık tarafından satın alındığını belirtti. Santralin sökülerek öteki bir bölgeye taşınacağını belirten Aygun, “Tüm bu gelişmeler, İstanbul Havalimanı’ndaki fizibilite meselesini ortaya koymuyor mu?” diye sordu.

ALANDA NEDEN ÖLÇÜM YAPILMADI

Aygun, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın yanıtlaması istemiyle TBMM’ye verdiği soru önergesinde, beton yüzeylerde mikro ölçekte ısınma suratının artması ve soğuma suratının düşmesi nedeniyle deniz yüzeyinden gelecek rüzgar maruziyetinin daha çok artacağını kaydederek, “Pist istikametleri planlanırken, Kumköy ve Florya Meteoroloji İstasyonu dışında alanda ölçüm yapılmış mıdır?” dedi. Aygun, önergesinde şu sorulara karşılık verilmesini istedi:

– Türk Mimar ve Mühendis Odaları Birliği’nin rüzgar uyarısı neden dikkate alınmamıştır? Türk Hava Kurumu Teknik Ünitesi’nin Karadeniz’den gelen rüzgarlar nedeniyle projeye onay vermediği bilinirken, bu proje nasıl hayata geçirilmiştir?

– Havalimanına hava durumu izleme radarı kuracak mısınız?

– Havalimanına park için kurulan otomatik yaklaşma sisteminin çalışmadığı argümanı yanlışsız mudur?

– Pistlerin ısıtma sistemi neden hâlâ kurulmamıştır?

İKAZLAR DİNLENMEDİ

Aralık 2014 tarihinde Türk Mimar ve Mühendis Odaları Birliği (TMMOB) İstanbul Vilayet Uyum Heyeti 3. Havalimanı Teknik Raporu’nda, İstanbul Havalimanı’nın direkt deniz üzerinden gelen rüzgarlara açık olduğunun belirtildiğine işaret eden Aygun, şu bilgilere yer verdi:

“Uçağın rüzgarı önden alması gerektiği, arttan ve yandan alınan rüzgarın tehlikeli olduğuna işaret edilen raporda, Türk Hava Kurumu Teknik Ünitesi’nin Karadeniz’den gelen rüzgarlar nedeniyle projeye onay vermediği belirtilmiştir. Raporda, İstanbul Havalimanı ÇED Raporu için Kumköy, Florya ve Göztepe Meteoroloji İstasyonu’ndan alınan bilgilerin, proje alanındaki bedelleri yansıtmadığı belirtilmiştir. Bu ihtarların haklılığı, 17 Mayıs’ta ortaya çıkmıştır. 8 uçak, şiddetli rüzgar nedeniyle İstanbul Havalimanı’na inemediği için Çorlu Atatürk Havalimanı’na yönlendirilmiştir. Birçok uçak, 1 saate varan rötar yapmıştır.  Çorlu Atatürk Havalimanı’nın kapasitesinin, bu yönlendirmeleri ne kadar karşılayabileceği ise bilinmemektedir.”

Yazar : admin

Check Also

Ulaşımda Almanya modeli örnek alınsın

Akaryakıta günaşırı artırım gelirken Türkiye'nin de Almanya üzere toplu taşımayı teşvik eden ucuz abonman uygulamasına geçmesi daveti yapıldı ...

Van escort Diyarbakır escort İskenderun escort Escort Sitesi Bostancı escort Bostancı escort bayan Dudullu escort Bayan Dudullu escort Göztepe escort bayan Ataşehir escort Maltepe escort Göztepe escort Lezbiyen escort