Bursa Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği’nin(BUSİAD) klâsik Çekirge Toplantısı, TOFAŞ Akademi’de gerçekleştirildi. BUSİAD İdare Heyeti Lideri Ergun Haydi Türkay, BUSİAD´ın geleceğini hazırlamak için genç ve bilhassa genç bayan üye alımına ehemmiyet verildiğini söyledi. BUSİAD’ın kurulduğundan itibaren eğitime özel bir kıymet gösterdiğini kaydeden Türkay, mesleksel eğitim, üniversite, sanayi işbirlikleri ve Ar-Ge mühendisi yetiştirme programlarının yanı sıra artık Sanayi 4.0 İşçi Eğitimi verileceğini söz etti.
İÇ PAZARDA DURUM
Toplantıda TOFAŞ CEO’su Cengiz Eroldu, ‘sektörün bugünü ve yarını’ bahisli bir sunum yaptı. Eroldu, mayıs ayında ABD’nin Avrupa menşeli otomotiv eserlerine gümrük duvarı koyup koymayacağının belirli olacağını söyledi. 2017’de 1.7 milyon otomotiv üretiminin 2019’da 1.4-1.5 milyon bandında olmasının beklendiğini söyleyen Eroldu, iç piyasada 2017’de 900 bin olan otomotiv satışının, 2018’de 600 bin, bu yıl ise 360-420 bin bandında olduğunu tabir etti.

TOFAŞ CEO’su Cengiz Eroldu
Rusya pazarının büyümekte olduğunu belirten Cengiz Eroldu, Türkiye’de ise 1995 yılından beri yeni otomotiv yatırımı yapılmadığını hatırlattı. Tahlilin iç pazarın büyütülüp niteliğinin artırılmasında olduğunu kaydeden Eroldu, “Daha nitelikli bir iç pazara sahip olmamız gerekir. Zenginleşmemiz gerekir ki, daha yeterli eser istesin müşteri. Birinci üç ayı, 15-20 yıl sonra pazar başkan kapadık. Niçin kapadık? Zira 65 bin liraya otomobil satıyoruz. Biz de tanzim yapıyoruz. Otomobil yok. Onun bir üstü 100 bin artı. 10 bin dolar ulusal gelir var. Müşterinin büyük kısmı daha ulaşılabilir araç istiyor. Münasebetiyle iç pazarı zenginleştirmemiz gerekir ki ihracatta da nitelik artışı sağlayalım. ‘Türkiye’de cazip teşvik var’ deniyor. O vakit neden 1995’ten beri gelen firma yok. İş pazarın büyütülmesidir. Pazar bir milyon yerine, 2 milyon olsaydı gelirlerdi. Herkes pazarın peşinde. Pazar ne kadar büyükse herkes oraya gitmek istiyor. Pazarı büyütmezsek olmaz” dedi.
ELEKTRİKLİ ARAÇLAR
Otomotiv kesiminin geleceğiyle ilgili bilgiler de veren Eroldu, elektrikli araçlara geçişin sanıldığı kadar süratli olmayacağını söyledi. Eroldu, “Elektrik kaynağı temizse, elektrikli araçlar düzgün bir tahlildir. Bir ülkenin yüzde 40’dan fazlası termik santrallerden elektrik üretiyorsa, 90 model dizel otomobil kullanmanız daha çevreci olabilir. Burada emisyon kıymetleri öne çıkıyor. Elektrik kaynaklarınız yenilenebilir hale getirmeden elektrikli araç manalı değil. Şayet sizin elektrik kaynaklarınız yenilenebilir değilse elektrikli araçları özendirmek çok da gerçek değil. Sanayi emisyonları düşürülmeli, konutlardaki güç sarfiyatı
düşürmek gerekli” diye konuştu.
(DHA)